En blog oprettet til diplommodulet Digitale Teknologier på diplomuddannelsen Erhvervspædagogik
Forår 2018
DigiTek: Opsamling på asynkront læringsforløb
-
DigiTek: Opsamling på asynkront læringsforløb: Torsdag d. 01. februar, skulle DigiTek-holdet studere via et asynkront læringsforløb på distancen. I løbet af dagen, var det meningen, at d...
... I løbet af dagen var det meningen, at vi skulle læse en tekst, arbejde med teksten ift. vores egne elever og placere vores refleksioner her på bloggen, sådan at vores partner kunne give feedback. På selve dagen lagde jeg egne refleksioner op, - se indlæg under refleksioner ift. Illeris og hans læringsteori.
Refleksioner over Illeris’ læringsteori - med udgangspunkt i hans tekst Læringens processer og dimensioner fra 2006 samt et videoklip på YouTube om Illeris’s læringsforståelse af Ma Riis fra 2018. Anvendelse af Illeris i en mere specifik refleksionsramme, dvs. jeg har sammenlagt indlæg a) og indlæg b) i følgende : Jeg vil sætte mine refleksioner i en ramme, hvor jeg vil forsøge at argumentere for større inddragelse af IT i min undervisning med mine sosu-rettede grundforløbselever/GF2. Retningen for mine refleksioner er inspireret af dagens slides nr. 23, der har overskriften: Undgå postulater! Dvs. at jeg med hjælp fra Illeris’ læringsteori vil reflektere over, hvordan IT kan understøtte undervisningsdifferentieringen, da elevsammensætningen på GF2 er mangeartede. Min umiddelbare forståelse af Illeris’ læringsteori : Illeris taler om to processer, der, med gensidig effekt på hinanden, altid har indvirkning på læring. En egentlig tilegnelsesproces er ikke alen
Udkast til synopsis til 1. vejledning https://docs.google.com/document/d/1mXhbJL-XijNlZbr4OoFPtn5-0Cd3iA7lcASK_Ujh8tI/edit Læringsteoretisk problemstilling: Hvordan kan vi gennem brugen af forskellige digitale medier i undervisningen sikre/motivere til, at vores mangfoldig-sammensatte grundforløbselever får et så solidt fundament af både en digital dannelse samt en faglighed inden for naturfag, så de rustes først til deres hovedforløb og senere til deres professionelle rolle i sundhedsvæsenet? (Læringsaspektet) Den overordnede (samfunds-)ramme for vores projekt favner både et digitalt dannelses-sigte samt et fag-fagligt og målbart sigte: Rammen for det digitalt dannelses-sigte: • Styrelsen for IT og Læring har i deres strategi udstukket fire sigtelinjer: o Ledelse og implementering af pædagogisk og didaktisk grundlag o Videndeling o Ændrede tilrettelæggelsesformer for undervisningen o Kobling mellem skoleforløb og praktikforløb Dér hvor vores projekt overvejende vil placerer
... I løbet af dagen var det meningen, at vi skulle læse en tekst, arbejde med teksten ift. vores egne elever og placere vores refleksioner her på bloggen, sådan at vores partner kunne give feedback. På selve dagen lagde jeg egne refleksioner op, - se indlæg under refleksioner ift. Illeris og hans læringsteori.
SvarSlet