Udkast til synopsis til 1. vejledning https://docs.google.com/document/d/1mXhbJL-XijNlZbr4OoFPtn5-0Cd3iA7lcASK_Ujh8tI/edit Læringsteoretisk problemstilling: Hvordan kan vi gennem brugen af forskellige digitale medier i undervisningen sikre/motivere til, at vores mangfoldig-sammensatte grundforløbselever får et så solidt fundament af både en digital dannelse samt en faglighed inden for naturfag, så de rustes først til deres hovedforløb og senere til deres professionelle rolle i sundhedsvæsenet? (Læringsaspektet) Den overordnede (samfunds-)ramme for vores projekt favner både et digitalt dannelses-sigte samt et fag-fagligt og målbart sigte: Rammen for det digitalt dannelses-sigte: • Styrelsen for IT og Læring har i deres strategi udstukket fire sigtelinjer: o Ledelse og implementering af pædagogisk og didaktisk grundlag o Videndeling o Ændrede tilrettelæggelsesformer for undervisningen o Kobling mellem skoleforløb og praktikforløb Dér hvor vores projekt overvejende vil placerer ...
Videoen herover er et kort interview med Illeris - der nok skal ses i forlængelse af vores tidligere arbejde med Illeris på modulet - men i den grad kan hjælpe ift. begreberne viden, færdigheder og kompetencer, som jeg unde rviser mine elever i omkring deres læring på grundforløb/GF2-sosu-rettet.
SvarSletVideoen kan understøtte mit oplæg, som både tager afsæt i et power point, elevernes brainstorming på tavlen, små drøftelser som eleverne laver to og to samt en selvstændig og individuel refleksion. Så videoen skal ses som et didaktisk supplement i forsøget frem mod at øge elevernes forståelse for begreberne og ikke mindst gøre dem bevidste omkring deres læring.
Når jeg ”vælger” indhold og didaktik fx til mine GF2-elever ift. mål så sætter jeg mig ind i, hvorvidt eleverne skal have hhv. viden, færdigheder eller kompetencer i et bestemt mål - hvorfor videoen her kan ses relevant i flere sammenhænge.