Refleksioner over dagen i dag på bloggen Det har fungeret fint, at vi har studeret asynkront. Tidsplanen har været lidt stram ift. fordybelsen, men det har været rammen for opgaven, og det er i det lys refleksionerne skal ses. En ting jeg er blevet opmærksom på er, at jeg har haft lyst til at redigere i mine indlæg, dvs. supplere ift. min peers feedback, men under hensyntagen til kronologien har jeg svaret på feedbacken i kommentarfeltet. Derfor skal refleksionerne ses udviklet i kommentarerne. Det er anderledes end, hvad jeg ellers er vant til, hvor det måske handler mere om at korrigere og forbedre første udkast. At man kan se udviklingen, og hvilke spørgsmål der fører til hvilke refleksioner, synes jeg er en god ting, fordi der da kommer et fokus på processen frem for resultatet. Det vil også kunne tydeliggøre i min undervisning over for min elever, hvor og hvad i processen, der kan påvirke dem positivt i et læringsøjemed, - hvis jeg fx gør brug af en blog. At det tager læng
Videoen herover er et kort interview med Illeris - der nok skal ses i forlængelse af vores tidligere arbejde med Illeris på modulet - men i den grad kan hjælpe ift. begreberne viden, færdigheder og kompetencer, som jeg unde rviser mine elever i omkring deres læring på grundforløb/GF2-sosu-rettet.
SvarSletVideoen kan understøtte mit oplæg, som både tager afsæt i et power point, elevernes brainstorming på tavlen, små drøftelser som eleverne laver to og to samt en selvstændig og individuel refleksion. Så videoen skal ses som et didaktisk supplement i forsøget frem mod at øge elevernes forståelse for begreberne og ikke mindst gøre dem bevidste omkring deres læring.
Når jeg ”vælger” indhold og didaktik fx til mine GF2-elever ift. mål så sætter jeg mig ind i, hvorvidt eleverne skal have hhv. viden, færdigheder eller kompetencer i et bestemt mål - hvorfor videoen her kan ses relevant i flere sammenhænge.